Przejdź do głównej zawartości

Zaproszenie


Zapraszamy dzieci i młodzież do zatrzymania się i uważnego spojrzenia pod nogi, zajrzenia pod liść czy kamień. Może dostrzeżecie coś ważnego gołym okiem a może dopiero po spojrzeniu przez szkło powiększające? A może od dawna jesteście strażnikami tego co niedostrzegalne dla innych?
Zachęcamy Was do opowiedzenia o Waszym odkryciu językiem sztuki.



Inspiracją konkursu “Mikrokosmos” był poetycki dokument filmowy o tym samym tytule z 1996 roku, autorstwa Claude’a Nuridsany i Marie Perennou, ukazujący jeden dzień z życia najmniejszych mieszkańców łąki oraz film “Wielka cisza” autorstwa Jennifer Allora i Guillermo Calzadilla prezentowany jesienią 2019 roku w warszawskiej Zachęcie na wystawie “Alienacje albo następnym razem pożar”. Artyści zestawili w nim ujęcia wielkiego teleskopu zbudowanego w obserwatorium Arecibo w Portoryko z obrazami świata ukrytego w portorykańskim lesie tropikalnym zamieszkanym przez amazonki niebieskoskrzydłe, papugi zagrożone wyginięciem. Tym samym zadali pytanie: Dlaczego szukając przejawów życia w kosmosie, przestajemy dostrzegać sygnały innych gatunków żyjących na Ziemi?




Wielka cisza













Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Już możemy ogłosić listę laureatów.

W pierwszej edycji Wojewódzkiego Konkursu Plastycznego "Mikrokosmos" przesłano 263 prace plastyczne. Jurorzy konkursu zdalnie przyznali punkty wszystkim nadesłanym pracom. Dzięki temu mogliśmy wyłonić tegorocznych Laureatów. Serdecznie dziękujemy Jurorom za podjęcie tego trudnego wyzwania i gratulujemy Laureatom. lista laureatów

Regulamin

1. Konkurs jest adresowany do uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych z Warszawy i Mazowsza. 2. Organizatorem konkursu jest Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjnych i Szkoleń. 3. Współorganizatorem konkursu jest Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli oddział w Warszawie. 4. Celem konkursu jest: · wzbudzenie refleksji nad stanem środowiska, w którym żyjemy · wzmacnianie poczucia odpowiedzialności każdego z nas za nasze otoczenie · budowanie świadomości mocy przekazu artystycznego i społecznego potencjału artystów · zachęcanie do podejmowania ważnych tematów w aktywności twórczej · stwarzanie możliwości prezentacji indywidualnej twórczości uczniów 5. Zadaniem uczestników jest wykonanie pracy plastycznej prezentującej świat małych zwierząt i przyrody, którego być może, na co dzień nie dostrzegamy. 6. Technika i format: · prace płaskie w dowolnym formacie · wszelkie techniki malarskie, rysunkowe,